LEERLINGENPAGINA

Hieronder komen verhalen te staan geschreven door de leerlingen zelf. De leerkracht schrijft onder de link "nieuws uit de groep" . Daar vindt u het nieuws uit de groep, het huiswerk, enz.

Het Sinterklaas feest 5 december 2018
Sinterklaas beschreven in dichtvorm:

Sint en piet
Sint en piet zaten in Spanje ze zitten
Op het strand lekker aan de waterkant
Hij moest weer eens naar Nederland
Strooit hij ook wat lekkers in een of andere hoek
Heeft hij dan ook het grote boek?
Of is het boek zoek?

Sint en piet zagen ons eerst niet
Toen ging iemand hem welkom heten
Dat gaat hij nooit vergeten
We hebben iets moois gemaakt
Dat was onze taak
We hebben ons best gedaan
En als lunch een banaan

Piet was ziek en de sint niet
En iedereen gaf toen allemaal kritiek
En er was hele leuke muziek
Niemand had het door
En we zongen toen fijn in koor
De hele dag maar door
En toen gaf niemand meer kritiek
En er kwam veel meer publiek

Ifana, Eline & Yaeliana

De herfstvakantie

Maandag ging ik met Daan spelen en verder niet echt wat gedaan. De volgende dag heb ik weer met Daan gespeeld en toen gingen we een hut bouwen buiten in de bosjes vlak bij mijn huis. Om 12 uur gingen we eten en toen gingen we weer verder en daarna gingen we nog even naar Daans  huis.
En ik ging bij Daan logeren en we gingen  shoarma eten en na het eten gingen we een film kijken die hete Thor Ragnarok dat is een film van Marvel en daarna gingen we slapen. De volgende dag waren we om half 8 wakker
We gingen naar de jeugdsoos daar kon je gamen slijm maken en nog veel meer. We gingen naar huis het was al 6 uur dus ik ging ook naar huis. Vrijdag hadden we een Fortnite toernooi  op pc maar ik was 4e . Zaterdag moest papa tegen Ajax voetballen en ik mocht mee Thom was ook mee. Zondag ging ik nog naar mijn neefjes want die was jarig.

Julian

Mijn herfstvakantie
Ik ging op vakantie op een camping in Zwolle er was een zwembad en een bowlingbaan en je kon golfen en op een elektrische step. Het was wel 90 minuten rijden en toen we er waren gingen we iets drinken en spelen in de speeltuin. Daarna was het al 6 uur en toen gingen we patat eten  en het zwembad was tot negen uur open dus gingen we na het eten nog 2 uur zwemen. Toen gingen we nog PSV  kijken en toen ging ik slapen om 11 uur en de volgende dag gingen we golfen en ik had gewonnen en toen gingen we weer patat eten en daarna ging ik nog even zwemmen en een spelletje doen.

Thom.

De herfstvakantie
Het was vakantie. En om dat te vieren aten we patat. En maandag gingen we zwemmen. In Kardinge. Ik zwom vooral alleen. Dinsdag gingen we naar oma. Daar gingen we kleien. Want mam had net nieuw klei gehaald. Daar vermaakte ik me 2 uur mee. Dus toen moest ik iets anders verzinnen. Toen ben ik gaan voetballen. En toen gingen we al weer naar huis. Woensdag gingen we naar het Groninger museum. Met Malte en Levi en Amrei. Daar waren speciale dingen. Omdat het herfstvakantie was. Dus je kon knutselen verven en nog veel meer. En daarna ging ik met Malte logeren. We hielden een kussengevecht. en hij slaapt in een stapelbed. Dus ik sliep niet op de grond. Zoals normaal als ik logeer. En we werden om 6 uur wakker. En om 9 uur gingen we naar Kardinge. Om te schaatsen. Alleen was er cursus. En daardoor konden we niet om de normale baan schaatsen. En de dag daarna gingen we naar de andere oma. Daar was het alleen maar regen. Maar uiteindelijk hield het op. Toen zijn we naar het dorp gelopen. En weer terug. En de dag daarna ging ik voetballen. En daarna was ik kapot. Maar de dag daarna gingen we naar Slagharen. Ik mocht in bijna alles. Ik mocht ook in de achtbaan. Met papa want me zusjes waren nog te klein. Hij ging over de kop. En toen ik over de kop ging kwam er ook nog een draai. Hij duurde echt 45 seconden. En er was een reuzenrad. Die ging echt heel hoog. wel 50 meter hoog. Je kon het hele pretpark zien. En de dag daarna ging ik weer naar school. Ik had er geen zin in. Want ik was echt heel moe. Dus ik ging heel vroeg naar bed. Maar ik las nog heel lang. Dus ik sliep nog niet zo vroeg.

Ruben Brouwer

Kinderboekenweek 2018

Kinderboekenhuis
Vanochtend gingen we naar het kinderboekenhuis. Daar kregen we een presentatie over lezen in de oorlog. En ook over wie er allemaal in de oorlog waren. De presentatie ging vooral over vroeger in de oorlog wie het heeft overleefd en wie niet, over joden en veel meer andere dingen. Daarna mochten we even lopen door het huis.

Kinderboekenweek
Maandag hebben we een rondeel gemaakt met een tekening van mensen die samen een vriendengroep zijn. Zo maak je de tekening met vrienden  : je maakt 2 poppetjes op een dubbelgevouwen papier. Daarna moet je ze uitknippen dan heb je vier poppetjes en dan ga je 2 poppetjes ruilen met iemand uit je klas dan heb je vier verschillende poppetjes. Dan plak je die vier verschillende poppetjes op een gekleurd papier en ga je de poppetjes in kleuren met stiften of kleurpotloden. Rondeel maken doe je zo: een rondeel heeft acht zinnen. de eerste ,de vierde en de zevende zijn het zelfde zinnetje. De tweede en de achtste zijn ook hetzelfde en de andere drie zinnen zijn verschillend. We hebben dinsdag en woensdag hier ook nog aan gewerkt. Op woensdag was de opening van de Kinderboekenweek toen ging de wethouder van de jeugd voorlezen uit het boek: Kruistocht in spijkerbroek.

Evi Dijkema

De zomervakantie

De eerste dag hebben we de tent opgezet en nog gezwommen en de volgende dag we gingen zwemmen. En daarna naar de winkel. We mochten allemaal iets lekkers uitkiezen en toen gingen we weer naar huis. De volgende dag gingen we eerst zwemmen. Daarna middageten het was heel lekker en daarna hebben we de luifel opgezet. Daarna weer naar het zwembad en toen  kwam het rondje op de camping en toen we weer thuis kwamen heb ik vrienden gemaakt hij heet Fins. het was een leuk vriendje om mee te spelen. Toen was het alweer avond en dus we moesten we eten en de volgende dag was leuk want we gingen naar de grand canyon van Europa. Dat is het grootste meer van heel Europa! We gingen met een kano door de kloof heen en aan het eind was een super grote waterval van 30 m hoog en daarna gingen we super snel, want we hadden wind mee en we mochten ook maar 2 uur in de kano en toen we terug waren zijn we weer naar de camping gegaan en het was 40+graden in de auto. Maar we gingen nog even wat lavendel plukken. Dat zijn bloemen en bloemen hebben ze veel in Frankrijk. We waren terug op de camping we hebben gelijk wat gedronken en wat gegeten want we mochten een ijsje want de weg door de bergen was heel pittig dus daarom. De volgende dag zijn papa en mijn zusje naar de winkel geweest en ik ben lekker gaan zwemmen met me vriendje. Toen papa en me zusje terug waren zijn ook naar het zwembad gekomen en verder hebben we alleen maar gezwommen dus de volgende dag dag 11 nog 3 dagen dan gingen we weer naar huis. Dus we zijn deze dag naar het meer van majousje geweest. Dat is een riviertje met een waterval waar je vanaf kon springen ongeveer 6 m hoog. Dat was echt vet er was ook nog een van 11 m hoog maar dat was te hoog maar ik ben er 1 keer van af geweest. Maar dan doe ik het nooit weer want het was super hoog en daa na hebben ik en mama helemaal naar het einde gelopen dat was wel 2 km lopen en weer terug. En we gingen weer terug naar huis. We hebben avond gegeten. De volgende dag hebben ik en papa nog naar het voetbalstadion geweest van Marseille en nog een shirtje gekregen en toen gingen we weer naar huis. Einde.

Julian Brontsema

Vakantie
We zijn naar Wildlands geweest daar was een hele leuke attractie.
Er waren hele grappige bavianen.
En er was een heel mooi bootje. Zo'n savanne bootje dit kon langs alle dieren in de jungle.
En ik ben nog naar Noorder Zon geweest daar kan je heel lekker eten.
We zijn naar Lauwersoog geweest want we gingen vis eten met opa en oma .
Dit was mijn vakantie.

Ruben ten Hof

De vakantie
Ik ben naar Oostenrijk geweest. We gingen de eerste paar dagen niet weg.
De tweede week wel toen zijn we gaan wandelen.  Toen we op de berg reden kwamen we een reusachtige vrachtwagen tegen met twee karren achter waar bomen in zaten. Maar die vrachtwagen ging nog sneller achteruit dan wij. Toen uiteindelijk hebben we nog gewandeld. Toen die dag daar zijn we ook wezen wandelen en nog naar mijn neefjes geweest. Toen gingen we nog zwemmen en toen gingen we weer naar huis.

Sarith Zaagman

Het avontuur in zeeland
We gingen naar zeeland. We gingen om de twee dagen naar een pretpark of zo iets. De eerste dag gingen we kijken naar de zee daar gingen we vliegeren. De wind stond heel hard dan kon je goed vliegeren.  We gingen ook naar de delta werker. Dat is een museum daar kon je films kijken en hoe het voelde de watersnoodramp was en je kon zien hoe de delta werker werd gemaakt Dat was mooi. Je kon ook op een knop drukken van een replica dan zag je hoe die in een ramp of een storm werd gebruikt en je kon op een boot varen dat was erg leuk. Daarna gingen we naar huis. Een dag daarna gingen we naar de Efteling dat was heel leuk. Ik mocht in alles behalve de baron 1898   dat was jammer maar ik ging in de python die ging 4 keer over de kop. Aan het einde gingen we naar een klimhal daar waren ook speciale trampolines. Daar kon ik 3 achteruit salto’s op maken en normaal kan ik niet een achteruit salto. Dat was heel leuk. En je kon klimmen en er was een grote bal daarmee kon je voetballen op een groot net boven de grond.