LEERLINGENPAGINA

Hieronder komen verhalen te staan geschreven door de leerlingen zelf. De leerkracht schrijft onder de link "nieuws uit de groep" . Daar vindt u het nieuws uit de groep.


11 maart:
                          Moestuinen groep 6
 
In ons groepje zit Jente, Rowan, Vivienne en Nicole.
Wij planten spinazie. Eerst moesten we met  een harkje de aarde zacht en los maken. Daarna moesten we met een schepje de gaatjes maken.  Daarna moesten we zes zaadjes in de gaatjes doen. Daarna deed Nicole er wat modder over. Toen gaven we allemaal wat water aan de plantjes.
Toen moesten we een stok door midden breken en in de moestuin neer zetten. Daarna moest er een zeil overheen.
Daarna moesten we het vast nieten.
EN NU AFWACHTEN !
Malte ,Senne ,Joost ,Joest en Daan hebben een moestuin gemaakt.
We hebben aardbeien ,tomaten en wortels ze hebben ongeveer een liter water per week nodig  maar niet in een keer anders verdrinken ze dus de planten  gaan dood.
Maandag gaan Joost en Senne dinsdag gaan Daan en Joest en vrijdag Malte.
Moestuin sven luuc en ciske-sil
We hebben de 3de bak en in de eerste 2 rijen staan de wortels en in de 3de en de 4de staan tomaten. En we hebben het met zaadjes moeten en niet met kleine plantjes.
Taken
Water geven :Ciske-Sil en Sven
Onkruid wieden :Luuc
Plastic (erop of eraf):Luuc Sven en Ciske-Sil
Beestjes weg gooien iedereen
Moestuin Anna Anneke Femke Kirsten.
Met school hebben we vandaag allemaal in groepjes moestuintjes gemaakt.
Wij hebben in ons moestuintje selderij geplant we hebben de derde bak van de 6. Eerst moesten we alles los harken, daarna moesten we gaten graven van 1 dm diep . toen moesten we de selderij er in planten. Daarna moesten ze water geven. Toen plaatsten we der twee bamboe stokken in, daarna legde we een zeil erover heen.
Regels :
1 elk groepje heeft zijn eigen bak.
2 : water geven bij normaal weer ma wo vr . bij warm weer elke dag .
3 onkruid  wieden
4 vogel verschikker  en schelpen  leggen    
 

15 februari:
Wij hebben met de plus opdracht gebouwen op gezocht en constructie. Ik moest dingen over de dokwerderbrug opzoeken Isanna over de erasmusbrug  Ciske-sil over de twin towers Kirsten over  de hoogste flat in Dubai en Rowan over de drie wetten van newton .En we hadden ook nog een paar dingen gebouwd die van mij en Ciske - sil was kapot gegaan. We hadden vrijdag 15 februari 2019 de presentatie de kinderen uit de klas vonden het leuk en wij ook.
                                        Senne
 
We hebben vertelt over constructies en de wetten van beweging en Newton flats en bruggen. we hebben informatie opgezocht in de klas en in het pluslokaal en we hebben gebouwd met een soort lego ik had Newton en de bewegings  wetten en IK heb een soort brug gemaakt. Newton is een wetenschapper en maakte de bewegings wetten. hij maakte drie wetten de wet van de traagheid de wet van constante  massa en de wet dat als 1 tegen 2 duwt.  duwt de zelfde kracht tegen 1 maar precies de andere kant op. Toen vertelde we er over en nu maken we een weblog over wat we deden in de plus klas. dit was mijn weblog. fijne dag nog verder en goede middag ochtend of avond doei. Ik hoop dat mijn weblog leuk was.
Rowan
 
 
We hebben de afgelopen 6 weken bij pluswerk over gebouwen en wolkenkrabbers gehad
We hebben informatie opgezocht over gebouwen.
En uitgezocht wat de constructies van gebouwen zijn. En de wetten van Newton. Het was heel interessant. We hebben ook nog een presentatie gehouden.de beste constructies van bruggen, is een driehoek. Rowan had het over de 3 wetten van Newton. Senne had het over de dokwerderbrug. Kirsten over de grootse flat in Dubai. Ciske-Sil had het over de twintowers. En ik had het over de Erasmus brug. De Erasmus brug is een blikvanger. De brug heeft een stalen pyloon die lijk op een zwaan. En aan de pyloon zitten 40 tuien vast gebonden. We vonden het allemaal erg leuk en interessant. We hebben er erg veel over geleerd.
Isanna
 
 We hebben de afgelopen 6 weken bij pluswerk
De constructie van gebouwen en bruggen onderzocht
En de wetten van Newton bekeken
Ciske Sil had het over de twin towers
Ik had het over het hoogste gebouw van Dubai
Senne had het over de Dokwerderbrug
Rowan had het over de wetten van Newton
En Isanna had het over de Erasmusbrug
We hebben ontdekt dat een driehoek vorm sterker is
Dan een pyloon  we hebben ook nog bruggen en gebouwen Gemaakt  we vonden het erg leuk en interessant
Kirsten 
 
We hebben de afgelopen 6 weken bij pluswerk
Het gehad over bruggen en wolkenkrabbers
En de wetten van Newton ik zelf had het over de twin towers Kirsten over het grootste gebouw van Dubai en
Senne heeft het over de dokwerderbrug
En Isanna over de erasmusbrug
En Rowan over de drie wetten van newton
We vonden het allemaal erg leuk ook de presentatie was leuk
Onze klasgenoten vonden de presentatie ook erg leuk
En we hebben ook erg veel geleerd van alle informatie
En brug is ook veel sterker in en driehoek vorm kirsten had zo een gemaakt en Kirsten en Rowan hebben ook nog vergeleken wat sterker is en de driehoek vorm was sterker en de anderen hadden en touwbrug gemaakt en ik en Senne hebben ook nog iets gemaakt maar dat was helemaal niet sterk en we vonden het allemaal erg leuk en interessant.
Ciske-Sil
 
 
 

18 januari
Koken met creatief circuit
Ik zelf ga  pannenkoeken  maken.
Anderen spiesjes of soep.
Wat we gebruiken is.
Strop, melk, eieren, poedersuiker, en kaas.
Maandag gingen we kiezen wat we maken en het recept.
Een week daarna gaan we naar Adelbert hein.
Nog een week later gaan we koken.
En tot slot gaan we proeven.
Malte

Creatief
Maandag 14 januari  hadden wij groep 6,7,8 creatief er was sleutel [keys] bordje maken,
Er was koken,er was met gips dieren maken,er was met  3de machine's werken.
Er was van alles te doen en alles was ook nog eens heel leuk. als kinderen thuis komen met de dingen die ze gemaakt hebben staan de ouders verstelt! Zo mooi maakt iedereen het echt waar alleen doen de groepen 1,2,3,4,5 niet mee maar die maken ook mooie dingen aleen weet ik niet wat zij maken. zij vinden het ook leuk! Maar zij zaten in andere groepen.ik zit bij een sleutel [KEYS]bordje maken maar hoe maak je Dat bordje simpel wat je nodig hebt een plankje,potlood,voorbeeld,hamer,spijker,haakjes liniaal.Hoe je het in elkaar zet. Plankje op tafel meten met liniaal, voorbeeld pakken heel precies meten goed naar het voorbeeld kijken, dan als je dat gedaan hebt op het bordje keys schrijven want sleutel dat woord is te lang dubbele letters dan op het woord keys spijkers slaan en dat op alle letters dan draatjes er omheen wikkelen haakjes er in slaan en klaar als een banaan!
Loes
                                                                                        

10 januari 2019
Bezoek bibliotheek
Toen we bij de bibliotheek kwamen, legden we onze jassen neer. En we gingen naar boven. We moesten een opdracht doen in groepjes van drie. En mevrouw ging de opdracht uitleggen. Ze liet op een scherm zien, wat we moesten doen. We moesten en boek uitkiezen en we kregen ook nog een robot, waar we de opdrachten mee moesten doen. Je moest eerst een klein stukje van het boek gaan lezen. Daarna moesten we de goeie code raden, en dan op een app opschrijven. Die de robot moet gaan doen. Bijv. snel langzaam maak een geluidje Daarna moesten we en verhaal van het boek afschrijven. En daarbij moesten we een code bedenken die bij het zelf bedachte stukje paste. Voordat we weg gingen, hebben we het nog even besproken. Een twee groepjes hebben het nog laten zien. Het was leuk en interessant.
Isanna

 
Hieronder een aantal foto's die de kinderen tijdens de tocht zelf hebben gemaakt:




PRONKJEwel tocht
We hebben op vrijdag 28 september  de Pronkjeweltocht  gedaan  we gingen door winsum  lopen   en moesten opdrachten doen en letters zoeken .Eemaal op school moesten we van die letters   een woord maken . We hebben  het erg leuk gehad en hopen dat we dit snel nog een keer gaan  doen.  Maar  we  zijn  na de  pronkjewel tocht  wel heel moe geworden .Ik vond het leukst  om naar de dieren winkel te gaan  en om over een touw brug over het water te lopen .We moesten  ook nog naar de kerk en naar de  molen  .
 
Anna

                        2018        PRONKJESPAD
Het pronkjespad was super leuk en heel veel kinderen haden plezier .we hadden twee groepjes gesplits en daar ging je mee op pad.
Heel veel leuke opdrachtjes  gedaan .we moesten leters zoeken wat samen twee woorden waren. We moesten veel lopen  maar ze gaven niet op .
Ook bleven ze veel in beweging we moesten naar allerlei winkels en andere plaatsen om opdrachtjes te doen. en om letters te vinden. we zijn naar mareland gegaan daar hebben we nog pauze genomen daar ook zijn we naar de kaas winkel gegaan daar was de letter moeilijk te vinden maar we hebben wel gevonden  .ook zijn we naar de kerk gegaan daar waren de letters makkelijk te vinden maar toch was dat ook leuk om te vinden .we hebben heel veel plezier gehad 
Toen we klaar waren gingen we naar school daar gingen we de letters oplossen .dat was nog best wel moeilijk maar we hadden wel de twee woorden opgelost en het was de zin….
                     Buiten gewoon bewegen
 iris

                       Pronkjespad
Het pronkjespad was heel leuk
We moesten wel veel lopen maar dat maakt niet uit .
We zochten letters en we moesten dingen doen .
We zaten in twee groepen een met juf en een met moeders
We begonnen op school .
Een groep ging de ene kant op en de andere groep ging de andere kant op.Ee kwamen elkaar in het midden tegen
Daarna gingen we weer snel door.
Toen we klaar waren gingen we naar school.
En we gingen een zin maken van de letters en die zin was ….
Buiten gewoon bewegen!
Vivienne


Verslag verkiezingen leerlingenraad

Iedereen die zich had in geschreven had moest een klein spreekbeurtje houden.
Na de spreekbeurten ging de juf stemmen tellen
Na het tellen is het spannend want wie o wie word het daan en anna!

Joost

Verslag verkiezingen leerlingenraad
 
Iedereen had een kleine spreekbeurt gehouden.
Over waarom hij in de leerlingenraad wil komen.
Toen iedereen dat had gedaan gingen we stemmen.
En toen ging juf de stemmen tellen.
En toe vertelde juf wie had gewonnen

Daan